Kjøpvilkar

1. ALDERGRENSE

Personer som er under 18 år får ikke handle E-sigarettprodukter på cigge.no. Om vi oppdager at en mindreårig har forsøkt å gjøre en bestilling kontakter vi foresatte pr brev. Vi har et system som ved manuelle og rutinemessige kontroller gjør det umulig for en mindreårig å få disse produktene via våre tjenester. Bestilling i en annen persons navn (kundeforfalskning) politianmeldes. Hver ordre granskes manuelt for å ivareta sikkerheten, og ved mistanke om uregelmessigheter forbeholder cigge.no seg retten til å nekte kjøp. Før vi nekter en ordre spør vi alltid om personnummer.

Dersom vi ikke får utfyllende opplysninger nektes bestillingen umiddelbart, eller innen en uke etter at vi ikke har mottatt svar. Om en mindreårig har gjennomført forskuddsbetaling via direktebetaling eller kortbetaling vil pengene tilbakebetales til den belastede kontoen.

2. PRIS

Alle kjøp skjer i norske kroner (NOK). Ved bekreftet bestilling kan prisene bare endres av omstendigheter som cigge.no ikke råder over, f.eks endring av skatt eller moms. Avgift for frakt tilkommer i henhold til aktuell tariff. I kassen ser du alltid den totale prisen.

3. KJØP

I forbindelse med bestilling sender cigge.no en foreløpig ordrebekreftelse pr e-post. Den foreløpige ordrebekreftelsen genereres automatisk av vår database uten manuell gjennomgang. Avtale om kjøp imøtekommes først etter at cigge.no har kontrollert kjøperens alder, samt korrigert eventuelle feilaktigheter i f.eks indikasjon av pris, leveringstid osv.

4. LEVERING

Leveringstiden er normalt 1-5 arbeidsdager i Norge, men avvik kan forekomme ved forsinkelser hos transportør. Bestilling før kl. 16.00 (hverdager unntatt helligdager) sendes vanligvis samme dag, ellers sendes bestillingen påfølgende virkedag. Det kan hende at det iblant er tomt på lager for visse varer. I slike tilfeller kontakter vi deg via e-post. Alle bestillinger sendes normalt med HeltHjem.

Ved leveringsforsinkelse i mer enn 7 arbeidsdager bes du vennligst kontakte cigge.no. Dersom leveringsforsinkelse oppstår underretter vi deg dette også via e-post. Som kunde har du alltid rett til å heve kjøpet ved leveringsforsinkelser. Vi gjør alltid vårt ytterste for å følge opp bestillingen din. Kompensasjon gis ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse. Mer informasjon finnes under avsnittet Leveringsinformasjon.

5. RISIKO VED TRANSPORT

Vi står for transportrisikoen fra vårt lager til ditt leveringssted i Norge som vi har sendt bestillingen til. Dersom leveransen din f.eks skulle ha kommet bort, være skadet eller mangle varer, erstatter vi den. Du står selv som ansvarlig ved eventuell retur til oss, for eksempel hvis du vil bytte ut noen av varene.

6. DELT ORDRE

Skulle noen av artiklene du har bestilt ha en betydelig lengre leveringstid enn de øvrige artiklene, kan vi noen ganger dele opp bestillingen din. Som kunde behøver du aldri betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktprisen.

7. HVA ER PAYSON??

Betaling skjer enkelt og sikkert med Payson. Selv om du ikke har en Paysonkonto fra før av, kan du raskt utføre transaksjonen via Payson. Payson samarbeider med VISA, MasterCard samt alle svenske banker som tilbyr direktebetalinger, Swedbank, Handelsbanken, SEB og Nordea.

Payson holder høye sikkerhetskrav og er PCI-sertifisert av Trustwave som er en internasjonal organisasjon for sikker e-handel. All trafikk krypteres gjennom SSL 128 bits og alle kortoverføringer bygger på bankenes såkalte 3D-secure teknikk.

Payson startet i 2004 i Sverige og over en million personer har brukt Payson, som er en velkjent betalingsmåte på internet.

Les mer om Payson her

8. UAVHENTET PAKKE

Om du ikke henter pakken på postkontoret innen 14 dager belastes du med en frakt- og administrasjonsavgift på 250 kroner.

9. GARANTI

Opptil 6 månaders garanti gjelder på alle e-sigaretter, mods og tanker. Coils/Fordampere og e-juice er ikke omfattet av garanti. Det er viktig at du som kunde beholder originalemballasje da det finnes serienummer på all slik emballasje vi må ha for å gjennomføre reklamasjon på produktet.

10. REKLAMASJONER

Viktig informasjon: Ved alle typer av reklamasjon må du henvise til en reell feil. Behold derfor det defekte produktet, ikke kast eller bruk det. Oppbevar alltid den originale esken da produsenten har serienummer som må oppgis på esken, hvis du ikke har dette, vil klager ikke bli akseptert.

Det er viktig at du som kunde kontrollerer varen med en gang du mottar den for å sjekke at det er rett og feilfritt produkt. Ved reklamasjon skal kunden kontakte cigge.no på telefon eller via mail Support@cigge.no Oppgi bestillingsnummer samt årsak til reklamasjonen. Ved reklamasjon av vare skal kunden innhente et såkalt RN (returnummer) og fraktetikett, som deretter er gyldig i 14 dager.

Ved samtlige anledninger når en vare returneres til cigge.no skal kunden først ha mottatt et RN. Defekte produkter som returneres til cigge.no bør behandles som om de var feilfrie. Ved alle typer retur er det ytterst viktig at produktet pakkes og sendes på en forsvarlig måte slik at det ikke risikerer å bli ødelagt. For privatkunde gjelder forbrukerkjøpsloven, hvilket innebærer at kunden har rett til å få frakten betalt ved gyldig returårsak.

Hos cigge.no har privatkunder rett til å innhente en forhåndsbetalt fraktetikett. Når grunnene til retur er reklamasjon og feil ikke kan påvises, ilegges en avgift på 200:-, + moms, + frakt tur/retur samt håndteringskostnad for ærendet. Forsendelser som mangler RN returneres til avsenderen og fraktkostnaden ilegges.

cigge.no står alltid for returfrakt når det gjelder skadet eller feilaktig vare.

Reklamasjonstiden er 3 år og så finnes det en 6 måneders regel mot leverandører. Dette innebærer at feil som oppstår innen 6 måneder etter kjøp forutsettes å ha vært gjeldende ved leveransen om ikke annet vises.

Om feilen oppstår senere må forbrukeren kunne bevise at det var feil på produktet ved leveransetidspunkt.

Om en reklamasjon sendes til oss og vi har gått igjennom produktet men ikke får svar av kunde på telefon, sms eller email innen 2 måneder destureres produktet og retten til reklamasjon utgår.

11. ANGRERETT OG RETUR

Det gis 14 dagers angrerett, under forutsetning at varen er ubrukt og emballasjen ubrutt. Omkostninger ved frakt og retur står du som kunde selv for (du kan finne vårt Angrerettsskjema her Reklamasjoner & returer. Dette gjelder fra da du som kunde har informert oss om at du ønsker å benytte deg av angrerett. Angreretten kan dog kun benyttes så lenge varen er i samme stand som når du mottok den.

Skulle ikke varen være i original stand når den ankommer cigge.no kommer vi til å utføre en avkortning i tilbakebetalingen med opptil 100% av varens verdi. Ved kjøp av E-sigaretter hos cigge.no er originalemballasjen alltid en viktig del av varens verdi. Ønsker du å benytte angreretten ber vi deg sende oss en mail på vår kundeservice på Support@cigge.no. Kontakt oss med ordrenummer og beskrivelse på at du ønsker å angre ditt kjøp.

Blir varen skadet på grunn av uforsvarlig innpakking mister du som kunde angreretten. Tilbakebetaling ved angrerett skjer innen 15 dager etter mottatt retur uten utsettelse med samme metode som den originale betalingen (om ikke annet ønskes). Tilbakebetalingen skjer raskest mulig til din bank når cigge.no har kontrollert at dine tilbakesendte varer lever opp til våre returneringsstandarder.

Obs: Vi tar ikke imot returer sendt som reklamasjon

12. PERSONVERN, SIKKERHET OG PERSONOPPLYSNINGER

Ved bestilling hos oss oppgir du personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle våre løfter til deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon som vi har med deg via e-post, dette er for å kunne yte best mulig service. Cigge.no kommer ikke til å gi ut dine personopplysninger til tredjepart (andre personer, eller andre bedrifter).

I de tilfellene der vi mistenker at mindreårige har gjort et kjøp, kontaktes du alltid pr e-post og vi ber om ditt fulle personnummer. Ditt personnummer lagres hos oss og vi benytter det for å verifisere at du som kjøper er myndig.

13. COOKIES

En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f.eks. vår (www.cigge.no) til din pc der den lagres enten i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt Din Handlekurv når du surfer rundt hos oss, mm. Dersom webbleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies kommer du ikke til å ha mulighet til å gjøre noen bestilling på vår side. Du kan endre dette lett under innstillinger i webleseren. Merk at vi ikke bruker cookies for å spare personlig informasjon om deg.

Har du øvrige spørsmål angående kjøpsvilkår og lover så kan du besøke Forbrukerrådets hjemmeside om Tema E-handel

14. TVIST

Vår målsetning er alltid å gjøre deg så fornøyd som mulig. Skulle vi mot formodning havne i en tvist følger cigge.no alltid Forbrukerrådets generelle anbefalinger.

15. PRODUKTETS ART

Tross at vi gjør alt vi kan for at informasjonen på cigge.no skal være så korrekt som mulig i henhold til bilde, beskrivelse og øvrig informasjon om produktet, kan produktet iblant se annerledes ut i virkeligheten. Innholdet skal imidlertid alltid være det samme som det som ble bestilt.

16. RABATTER OCH KAMPANJER VIA SMS OG E-MAIL

Alle som handler hos cigge.no starter en abonnering på cigges nyhetsbrev som inneholder rabatter og kampanjer. Vil du ikke ha disse kan du selv i kassen huke bort dette. Vil du senere avslutte abonneringen finnes det en link i nyhetsbrevet der du kan melde deg av.

For å avslutte din abonnering på nyhetsbrev via sms - følg instruksene i smsen. Om du vil ha hjelp til å avbryte ditt abonnement er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på support@cigge.no

17. Kortholders ansvar angående jurisdiksjonslover

Kortinnehaveren er ansvarlig for å varsle sin utstedende bank om eventuelle endringer i detaljer eller uredelige/ikke normale aktiviteter på kontoen. cigge tar ikke noe ansvar angående svindelaktivitet på kundekort/kontoer som brukes på denne nettsiden.
Vi har tatt alle nødvendige skritt for å opprettholde PCI DSS-samsvar og forblir objektive i tilfelle kortholdere bærer sitt eget ansvar angående jurisdiksjonslover.
Denne nettsiden, alt innhold og enhver kontrakt som opprettes som et resultat av bruk av denne nettsiden, styres av og tolkes i samsvar med Norsk lov.